This is Heatherbank!

14-04-2018

't Is weer gedaan, 't schoon leven...

Mopje, ik leef hier drie maanden schoon! 

Net voor de vakantie hadden we fijne dagen met de kinderen. We organiseerden een "easterhunt" en maakten van de laatste schooldag een groot feest! De dag nadien, woensdag 28/03, werden de ouders uitgenodigd op school. Een "parentmeeting" noemen ze het hier! Ellen gaf de ouders uitleg over de werking van de school en vertelde hen wat de regels zijn waaraan de kinderen zich moeten houden. Ook nam de psychologe het woord en probeerde de ouders duidelijk te maken dat het slaan van hun kinderen niet helpt. Deze uitleg werd in het isiXhosa gegeven, om zeker te zijn dat de ouders elk woord begrijpen van wat er gezegd wordt, denk ik. Na de bijeenkomst kregen de ouders de kans de boekjes van hun kind in te kijken en konden ze kleren kopen aan heel lage prijzen. Tof de ouders eens te zien en nog veel toffer om te zien dat sommige ouders zo bezig zijn met hun kind. Het zijn ook steeds dezelfde ouders die niet komen opdagen, dat is dan weer schrijnend. Je moet weten dat geen van deze ouders ooit op een schoolbank heeft gezeten... Ongelooflijk! Ellen vroeg ons na de parentmeeting mee voor een koffie'tje. Ik zeg nooit nee op koffie en al zeker niet op een koffie'tje met onze directrice. 

De vakantie kon beginnen! En wat voor een... (binnen enkele dagen kan je lezen wat voor een fijne twee weken Natan en ik hier gehad hebben!)

And, back to real life...

Dinsdag nam ik afscheid van Natan, woensdag stond ik alweer voor de klas. En gisteren maakte ik voor school een filmpje over de werking van Heatherbank.

Neem een kijkje! 

©2018 Manege Derby. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin